fredag, september 07, 2007

Ryssguldet

Nu har det blivit känt vem det var som stegade upp till Airbus-ledningen nere i Paris i somras och berättade att han ville ersätta sitt nuvarande Boeing 767 mot ett Airbus A380, världens största trafikflygplan (snart i reguljär trafik). Kalaset väntas gå loss på över 2 miljarder kronor och det är den ryske miljardären Roman Abramovich som behöver en lite finare kärra för sina resor mellan Ryssland och London för att hinna följa sin lilla investering Chelsea F.C. när dom spelar sina hemmamatcher. Undrar bara om han måste behålla sin 767:a för att kunna landa även på mindre flygplatser när Chelsea har bortamatch på mindre orter. Fast jag antar att det bara är att flyga in till Heathrow och sedan ta en av helikoptrarna till bortamatchen. Kul idé är det i alla fall. Helt i min linje och precis vad jag också skulle kunna tänka mig att köpa om jag hade hans 142 miljarder kronor. Planet alltså. Aldrig Chelsea!!!