torsdag, september 27, 2007

Feet first

Idag några minuter före tolv så öppnade Nilson Group Europas första skogalleria i Stockholm och den går under namnet ”Feetfirst”. Gallerian ligger på andra sidan Drottninggatan vid Åhléns. De har 20 % på alla varor idag och imorgon. Kommer det här konceptet att fungera? Ja läget är ju bra och de största konkurrenterna i närheten är ju trots allt kedjans egna butiker (Din Sko, Jerns, Skopunkten, Radical sports och Nilson) men visst är det så att sannolikheten nu ökar att man genom samma entré kan lyckas hitta dom skor man söker. Om man inte ska ha träningsskor, grova vandrarkängor eller för den delen riktiga finskor. Jag kikade in en sväng idag men det var verkligen alldeles för mycket folk och eftersom jag är man och för närvarande är nöjd med de skor jag har (ja det felande paret har faktiskt slutat käka mina strumpor) så behöver jag ju inte gå in där. Mina kvinnliga kollegor däremot, som inte heller har något egentligt behov, tycks få svårt att hålla sig borta därifrån! Men sådan är världen. Det finns manliga och kvinnliga drag…