tisdag, augusti 14, 2007

Valencia VS Svensk klubbfotboll

Det känns lättare att hålla på Elfsborg än AIK, DIF, IFK ICA eller Malmö när det gäller spel i de europeiska cuperna. Nog för att jag förstår att det är bra om det går bra för svensk fotboll men jag har haft svårt att hålla på andra storstadsdrakar än Bajen. Men nu möter Elfsborg Valencia. Jag har egentligen aldrig haft något riktigt favvolag i Spanien men fastnade för Valencia någon gång under tidigt 80-tal, ja jag är gammal, när dom vann över Nottingham Forrest i något som vad jag minns kallades Supercupen. Jag tror att det var vinnarna i Cupvinnarcupen som mötte vinnarna i Europacupen. Sen har jag väl bara smått tyckt att Valencia varit okej även när de åkt lite upp och ned. Inte ens när jag fick en Barcahalsduk av pappa 1983 bytte jag sympatier även om det senare varit kul att se spelare som Patrik Andersson och Henke Larsson i Barca. Men hur blir det nu då? Jag tror Valencia slår ut Elfsborg i kvalet till Champions Leauge. Men jag håller inte tillräckligt på Valencia för att tycka att det vore ett bra resultat. Jag håller alltså några tummar för att Elfsborg får minst oavgjort och gärna genom att näta nere i Valencia ikväll. Forza svensk klubbfotboll!!!