torsdag, augusti 09, 2007

Trötter!

Igår när jag åkte till jobbet var det som vanligt i dessa sommartidtabellstider relativt tjockt på tunnelbanan. Jag fick dock en plats innanför en relativt grovt byggd kille och satte mig till rätta med min Citytidning. Ganska snart insåg jag att killen nog är rätt trött. Han nickade konstant i några minuter innan hans nickning blev grov och han kort vaknar till lite lätt. Detta pågår på känt manér i några omgångar, små nickningar som följs av en rejäl och sedan vaknade han till. Till slut, efter 6 stationer så händer det… killen rasar i golvet! Han skämdes verkligen när han försökte ta sig upp efter att ha somnat så pass att han fallit av stolen. Det var säkert så att han fick lite hjälp av någon krängning från tåget för annars brukar man väl inte falla av stolen när man somnar. Han fick i alla fall ganska många ögon på sig när han föll i golvet. Jag tyckte verkligen synd om honom. Hade jag suttit lite längre bort hade jag kanske fått ett leende på läpparna men nu led jag med honom. Jag vill inte drabbas av samma sak så jag ska verkligen ta en sovmorgon snart. En annan medicin är säkert att inte skaffa barn! :-)