torsdag, augusti 16, 2007

När hände det här?

Ibland tycker jag att en del saker i vardagen går lite snett. Något är fel men jag kan inte sätta fingret på det. Men igår när jag lagade lite rekorderlig husmanskost till en hel arbetarfamilj därhemma insåg jag vad som var fel. Något sa mig att jag borde ha lagat grodlår istället. Något riktigt äckligt men överklass, fast jag verkligen inte ville. Det var då allt uppdagades. Jag är utsatt för en konspiration… för vet ni! Kungen är ju tydligen Djurgårdare, Statsministern är Djurgårdare, min nuvarande chef är gårdare (om än inte så fanatisk men det är nog bara en döljande del av konspirationen), svärfar är riktig gårdare, frun är gårdare och när jag tänker efter är nog pappa lite gårdare han också. Lägg där till att killen som fixar min jobbdator är gårdare och att jag har haft många problem med min dator. Kollegornas respektive tycks vara fanatiska gårdare. Killen som jag skrev C-uppsatsen med, och som blev så försenad, är gårdare. Den nitiske vakten på jobbet är gårdare, killen som brukade dissa min bil på besiktningen är gårdare, den vresigaste av dom två korvgubbarna och som alltid lyckas betjäna mig är gårdare, kompisen Mr T i Finland har tydligen en nyfunnen gårdarådra, viktiga kunder som gjort mitt liv surt när jag konsultat har varit gårdare… ja helt enkelt är det så att jag utsatts för en konspiration. Djurgårdarna har samlats kring mig i positioner där de kan utöva makt över mig både i smått och stort. Hur ska jag kunna hämta mig från denna insikt? Jag måste nog ta och fånga upp lite riktigt gamla kompisar som är Bajare och dra till Kvarnen för en bira…