onsdag, februari 14, 2007

Joakim i köket!

Jag gillar att laga mat. Jag är inte så avancerad i köket men jag lagar mat väldigt ofta. Det blir ofta fettsnål husmanskost eller någon kycklingrätt. Men det finns en sak med köket som jag är usel på. Jag lever nämligen inte upp till den romantiska bilden av ett par som, zipande på ett glas vin, lagar i ordning middagen. Jag klarar nämligen inte av att samarbeta med någon i köket. Jag blir stressad när min älskling kommer ut i köket när jag lagar mat, eller för den delen när man har middagsbjudning och någon gäst kommer ut för att hålla mig sällskap. Jag vet inte om det har med dåligt självförtroende att göra men jag blir superstressad och kan varken lyssna eller fortsätta matlagningen. Kanske har det med den manliga bristen på simultankapacitet eller så är det helt enkelt så att just i denna situation vill jag själv både vara köksmästare, kock, kallskänka m.m. Visst är det illa? Helt klart en mycket dålig egenskap!