tisdag, januari 09, 2007

Bye bye P5

Jag hade missat det helt men tydligen läggs P5 Radio Stockholm ned för att återuppstå i något som beskrivs som en helt nu skepnad. Det känns trist men jag vet inte om det beror på att jag är nostalgisk. Radio Stockholm var under några år det som för mig andades storstad, spänning och förväntan. Det var under tiden före reklamradion när jag var ung och Stockholm lockade på mig. Numer lyssnar jag mest på Radio Stockholm när jag åker bil eller när det händer något stort i stan så egentligen är jag fel person att klaga på beslutet. På den starka frekvensen 103,3 kommer nu P4 Stockholm att sändas och dess gamla frekvens tas över av en ny mer mångkulturell kanal. Kul att se att det är ett bekant namn som rattar nuvarande P5 Radio Stockholm. Jag hade ingen aning om att Arne Anderstedts bror Kjell Anderstedt har tagit sig till Stockholm. Det kan inte vara ofta han håller i mikrofonen under Saiks matcher på Jernvallen numer.