onsdag, december 06, 2006

Lustans nostalgi

Det drar ihop sig till Melodifestival, eller ja… det är ju ett tag kvar men ändå. Jag har fortfarande inte insett att Kinde (gestaltandes hela Lustans Lakejer?) ska vara med i den andra delfinalen den 10 februari. Det känns inte som om han/dom kommer att ha en chans för de musikaliska inriktningar de passerat sedan de gav ut sin första platta 1981 passar inte in i konceptet. Visst kan det ibland vara trallvänligt men nej… I samband med Melodifestivalen kommer bandet också att släppa en ny samlingsplatta. Naturligtvis smart och ett sätt att rida vidare på ännu en ny våg. Intressantare är dock att alla gamla vinylplattor nu släppts på CD i remastrade versioner och med extramaterial. Jag blir enormt sugen på att shoppa loss lite…

Det ska bli kul att se Johan Kinde. Undrar förresten om en kille som är lite lik honom kommer att titta. Jag tänker på vår statsminister Fredrik Reinfeldt som i allra högsta grad borde ha ramlat över Lustans Lakejer under sin uppväxt. Han har ju uttalat att han hade ett intresse för synthmusik när han var ung.

För min del var det mycket Lustans Lakejer för mig (och för den delen även Mr N) runt 1984-86. Det var mycket KORG och DX7 och några tafatta försök att bli musiker. Mr N lyckades bättre än mig och försöker då och då få ihop band i Götet. Ibland t.o.m. med liknande musikstil om jag förstått det hela rätt. Detta, mina herrar och damer, är nostalgi för mig!