torsdag, november 02, 2006

Skräddarstrul

Gylfhistorien har fått en liten fortsättning. Händelsen skede i onsdags och jag gick dagen efter till en skräddare i närheten av jobbet för att få gylfen åtgärdad. Det skulle inte vara några problem och expediten fick bekräftat från skräddaren att den skulle hinna vara klar på fredag eftermiddag. Så efter jobbet i fredags går jag dit och då har skräddaren gått hem och expediten muttrar över hans oansvarighet. Tyvärr är inte mina byxor åtgärdade men om jag kommer in igen på måndag så ska det vara fixat och till ett bra pris. På måndagen kommer jag in och byxorna är klara. Chefen föreslår att jag som kompensation kan få byxorna kemtvättade vilket jag tycker är en bra idé och han säger att jag ska komma in på eftermiddagen dagen efter. Dagen efter har det inte hunnit fixas så först igår kunde jag få ut mina nypressade och nylagade byxor. Äntligen! Jag vet inte om man ska rekommendera en sådan skräddare eller inte men de var iaf väldigt trevliga så varför inte, om man inte har bråttom förståss…