fredag, juni 09, 2006

VM strax igång!

Nu drar det ihop sig till fotbolls-VM. Känns spännande och intressant. Men är det inte så att Sverige är lite upphaussat? Isakssons skada gör det ju inte bättre. Själv är jag ofta lite av en pessimist i dessa idrottssammanhang. Jag blir hellre överraskad av ett bra resultat än besviken över att det inte gick som jag ställt in mig på. Jag gillar egentligen inte den attityden men den är praktisk när man håller på lag som inte alltid rosat marknaden med en massa guld. Dessutom blir jag ju inte bara lättad när guldet bärgas hem, jag blir ju mer glad än lättad eftersom det överträffat mina förväntningar. Detta innebär att jag var superglad sommaren 1994, euforisk i oktober 2001, tokglad i april 1993, härligt nöjd i april 1999… etc…

Hur går det då för Sverige i år. Ja vi måste ju vara lite realistiska och VM-guld är ju en tuff uppgift. En juste målsättning men tufft. Gruppseger är kanske ett måste men också en möjlighet. Dock är gruppseger långt ifrån en självklarhet. Om alla spelare är på topp och flytet finns där och stolparna är våra vänner så kan det bli en rolig sommar. Men jag förväntar mig inget!!! :-)