onsdag, april 05, 2006

Evenemangskrock!

Det sägs att det finns personer som runt nyår och midsommar väljer att inte svara på inbjudningar för att de hoppas att det skall komma ett bättre erbjudande. Man vill t.ex. inte gå på en nyårsmiddag i en två i förorten eftersom det ju kan komma en inbjudan om en gratis slottsbal.

Nu har jag för första gången hamnat i ett liknande dilemma. Jag har fått en inbjudan till ett evenemang den 30 april, d.v.s. samma dag som Hans majestät fyller 60 år. Eftersom jag borde få en inbjudan till Kungens middag men fortfarande inte har sett till den har jag ju svårt tacka ja till det andra evenemanget. Så nu står jag här och väntar på den ena hötappen och vågar inte ta tag i den andra. Sen slår det mig att Kungen kanske tycker att jag bättre passar in i hans mer privata sfär och därför tänker bjuda mig på den "riktiga" 60-årsfesten och att det är därför inte inbjudan till den lite mer stela tillställningen kommit än. Nja, jag tror mer på att det är Posten som rört till det... jag kan inte se någon annan möjlighet.