torsdag, mars 09, 2006

Märklig dröm

I natt hade jag en märklig dröm. Jag drömde att Adam och Gry från Mix Megapols "Äntligen morgon" hade fått ett litet barn i sin famn. Barnet hade bara underbyxor, saknade blöja och ingen visste varifrån det kom. Adam "kkep it coming Alsing" ser mer än orolig ut och Gry agerar inte helt oväntat mycket moderligt. Jag fick barnet i min famn men kom snabbt på att jag minsann måste fixa lite prylar för denna lille baby. I nästa "scen" sitter dom i en bil utanför en Coop Forum butik och jag springer in för att köpa blöjor, babyservetter, napp och barnmat. Jag hittar skylten för barnmat men där finns bara diskmedel, tvättmedel m.m. Det finns ingen annan i butiken och jag får mer och mer panik. Min rädsla för att den lille skall göra på sig i stackars Adams famn får mig att svettas. Jag hittar inte babyprodukterna och ser mig själv uppgivet stå i mitten av en enslig butikskorridor. Där någonstans ringer väckarklockan.

Jag brukar oftast hitta delar av orsaken till mina drömmar och i detta fall är det säkert babyn som lämnades i moskén vid medborgarplatsen igår som fått mig in på just detta tema. Anledningen till att Adam och Gry fick vara med är nog att jag har dom i öronen en stund varje vardagsmorgon och dessutom såg jag dom på storbildstavla inne i stan igår. Adam är ju förresten överallt numer och detta trots att han lämnat Big Brotherstudion. Gry får vi ju snart också se mer av. Dock tror jag inte att det var bilden av hennes pageklippte son Vincent i senaste "Klick" som triggade drömmen. Han är ju aningen äldre än ett spädbarn numer. :-) Från och med måndag ser dock SL till att det blir mindre "Äntligen morgon" för min del.