onsdag, mars 08, 2006

SJ *suckar*

Det är säkert många som är trötta på vissa serviceföretag. Jag har störst problem med SL, Pizza Hut, Hemköp Citys mejerikyl och nu senast SJ. SJ:s hemsida fungerar inte tillfreds för min del. Alltför få önskemål går att "knö" in i en nätbeställning. Alternativet är att gå till SJ:s egna försäljning eller vända sig till försäljningen över telefon. Detta är ett dyrare alternativ, vilket jag kan acceptera eftersom det ju trots allt kräver viss handpåläggning från personal. Mitt problem är istället att man inte kan lägga in tillräckligt många funktioner i beställningen på nätet utan måste istället vända sig till ett dyrare alternativ. Internet har ju funnits ett tag liksom funktionen biljettbokning så lite mer skulle man nog kunna kräva företaget som lever på att sälja biljetter. Jag vill inte gå så långt som att bojkotta SJ för det har faktiskt ibland blivit okej priser på tåget men det finns dom som bojkottar och är argare än jag. Kika här!