fredag, januari 14, 2005

Julen kom tillbaka.

Igår var det tjugondag knut eller tjudondedag jul som de skriver i Aftonbladets TV:bilaga. Så nu är alltså julen ute ur vår lya? Nope! När TV:n kom tillbaka flyttades ett gäng julprylar till en annan plats men i övrigt så är allt kvar och förblir nog så en tid. Tomtar m.m. försvinner nog inom kort men resten stannar nog några veckor till. Men samtidigt som julen börjar kännas avlägsen fick jag en backlash på tunnelbanan imorse. Jag laddade nämligen min MP3-spelar med några jullåtar i den normala spellistan och imorse när Körberg och Sissel drog igång så fick jag en sån där härlig julkänsla i kroppen och jag lät min första ”tryck på forward”-instinkt vara och blundade istället och njöt. Jag saknar redan julen och det har jag nog inte gjort så här tidigt sedan jag var riktigt ung.

Tvättstugan gick sådär igår. Svårt med ny tvättstua och allrahelst om den är mycket mindre i kapacitet och funktion än den andra. Trist men det är väl bara att ändra på rutinerna.

Heeeeelg!!!