söndag, november 20, 2011

Stressad flyttrapport

Arbetet inför flytten fortgår. Min underbara pappa har i helgen målat ett sovrum till och en hall. Det innebär att alla rum utom badrummen, tvättstugan, Oscars rum och lekrummet är renoverat vad gäller väggar. Tack för det pappsen!

Idag har vi också haft stöd av Oscars mormor och hennes H. Dom har tagit hand om Oscar när vi närmat oss slutspurten av packningen hemma. Långt ifrån allt är packat men det närmar sig. Det ska nog lösa sig med lite kvällsjobb under veckan. Jag har gått och blivit förkyld också. Det var så pass illa att jag i fredags fick stanna hemma från jobbet. Läge för packning? Knappast… jag sov fem timmar i två pass den dagen. Min förkylning har försenat oss genom att jag inte riktigt orkat som jag borde i helgen.

Oscar har varit lite stingslig med oss de sista dagarna. Han känner nog av att flytten är på gång och kanske också den stress vi känner av innan vi är på plats. Lite trist är det men det går säkert över. Eller så är killen inne i en ny fas.