söndag, september 12, 2010

Här firas det rejält!

Jag har nu blivit firad i dagarna tre av mina nära och kära. Först ut var min lilla familj. Vi var alla lediga i fredags och vi tog en skön morgon med present från Oscar i sängen när vi vaknade. Jag fick en superfin skinnväska av lille sonen! Den kommer jag att börja använda redan imorgon. Den är packad med viktiga papper, en blöja, kalendern och lite pennor o.s.v. Efter en lång och härlig frukost med fruns nybakta scones, marmelader, juicer, kaffe och ostar tog vi oss ner på stan och käkade en riktigt god lunch vid Stureplan. Väl hemma igen fick jag så presenten från frun. Det var en korg med franska ostar, champagne, vindruvor, päron, praliner, en tidig Moulin Rouge film och en reseguide till Paris. I reseguiden fanns skrivet en hälsning om att frun bjuder mig på en resa till Paris till våren. Vilken underbar present!!! Jag har alltid velat möta våren i Paris eller möjligen dra en själ om halsen och möta hösten i Paris. Den enda gång jag besökt Paris var i februari och då hade våren inte riktigt kommit till stan än. Jag ser så mycket fram till att åka till Paris med frun! Tack!

Igår kom sedan mina föräldrar ner till Stockholm och vi åt en superb lunch på Grand Hôtels Veranda. Sedan åt vi tårta hemma hos oss. De fick umgås mycket med Oscar innan de åkte hem. Idag kom så svärmor med herr H förbi och fikade gott och även dom han umgås en hel del med Oscar innan mörkret nalkades. Nästa helg är det 40-årsfest för vännerna!