fredag, november 13, 2009

Pepparkakssmak

När julen närmar sig så är ju pepparkakor ett säkert kort för att komma i julstämning. Både smaken och doften är ju starkt förknippade med julen. Inte konstigt att ”smaken” pepparkaka dyker upp i alla möjliga former. I godiskolor, praliner, konfekt, chokladkakor m.m. Nu finns smaken till och med som ballerinakakor från Göteborgs kex. Fast här är jag inte övertygad. Jag har inte smakat men det känns lite som kaka på kaka (!). Ballerinafyllningen har ju den senaste tiden fått lite olika smaker så visst kan det vara värt att prova men ballerina i sig är ju så mycket smak att… nåja… jag vet inte. Jag har inga planer på att köpa ett helt paket men skulle kunna tänka mig att prova en enstaka. Kan någon nämna det för Göteborgs kex samtidigt slänga med min adress!