måndag, september 01, 2008

Monday, monday...

Imorse blottade jag mig rejält för problem. Jag gav mig ut i måndagsmorgonens kollektivtrafik för att fixa lite olika saker innan jobbet. Trots att jag missade strömavbrottet på gröna linjen lyckades jag ändå försenas med över 30 minuter bara genom en massa strul. Nu var inte allt SL:s och deras underleverantörers fel. Visst några försenade tunnelbanetåg och inställda bussar och jobbiga långa rulltrappor som stod stilla men det som blev jobbigast var att det parkeringsbevis jag skulle köpa inte gick att köpa för att kassaskåpet i butiken hade gått i baklås. Butiken visste inte vilka andra köpställen som finns så jag med flera fick ge oss ut på måfå i kommunen för att hitta ett öppet försäljningsställe som sålde parkeringsbevis. Nu hade jag tur och det löste sig skapligt smidigt men ändå... det blev en svettig morgon med många hårda ord. Sådana här dagar blir man less på att bo i en storstad!