torsdag, augusti 14, 2008

Delegera mera

Jag har fått en ny kollega som vikarierar för en annan som försvann på tjänsteledighet någon gång i april. Efter att ha varit själv med ”vårt” ansvarsområde nu när chefen också är tjänstledig så känns det lite ovant att ha någon att bolla sina frågor med. Fast så mycket bollande är det inte än förståss. Det är mest upplärning av saker som jag tar för givet. Det är nyttigt att lära upp någon och inse hur insnöad man är men det tar ju samtidigt väldigt mycket kraft. Nåväl, jag har lyckats delegera några av mina hundratalet arbetsuppgifter till kollegan så att denne blir lite varm i kläderna. Sen börjar bossen några pinnhål upp ställa märkliga frågor som jag ska försöka besvara. Är dock lite orolig över vad han har i baktanken eftersom jag ju gärna vill vara med och styra hans tankar så tidigt som möjligt!!!