onsdag, december 20, 2006

Tågeländet fortsätter men ser ut att sluta lyckligt

Ja så fort jag gjort mamma glad inser jag att SJ fortfarande kör med biljetter utan sittplats. Så helt plötsligt skall jag åka tåg i två timmar med alla julklappar ståendes. Det fattade jag inte när jag bokade. Men efter några samtal till SJ med väl valda mellanrum lyckades det komma in en avbokning som gjorde att jag faktiskt får sitta på tågresan till mina föräldrar. Den första tjejen på bokningen sa själv att jag dragit en nitlott utan att förstå det eftersom biljetten gäller på alla avgångar under en dag medan det på bokningsbekräftelsen står att jag bokat en viss avgång. Visst förstår jag att man borde kolla att det var en biljett utan sittplats men åker man inte tåg så ofta så. Nu är allt frid och fröjd igen men innan jag löst in mina andra biljetter så har jag tre resor bokade och betalda under samma dag. Lite onödigt kanske! :-)