onsdag, oktober 18, 2006

Fredagen den 13:e ???

Fredagen den 13:e passerade obemärkt förbi. Jag låg hemma med en ”svår” förkylning och utsatte mig inte för några större risker. Men det känns som om måndagen den 16:e ersatte fredagen den 13:e. Inte för mig men för en del andra. Jag lyckades nämligen se följande i måndags:

… en person som tappar ut allt ur sin handväska på perrongen på morgonen
… en person som bärs ut från en butik i lunchtid
… två bilar som krockar vid Brunkebergs torg vid lunchtid
… två bilar som krockar på Regeringsgatan i lunchtid
… en person som tappar en burk tomatsås på en livsmedelsaffär

Utöver detta hade min älskade kärlek stor otur med ett möte under måndagen. Allt gick emot henne innan mötet vilket kanske även påverkade mötet.

Alla dessa händelser är säkert ytterst vanliga i vår vardag men när jag såg allt på samma dag fick man nästan en sån där fredag den 13:e känsla.