fredag, september 08, 2006

Varor som är slut!

Jag kan bli ohälsosamt irriterad när något är slut i affären. Om jag handlar samma mjölk varje vecka, en mjölk som dessutom inte finns i alla butiker, då är det jobbigt när den är slut! Väldigt jobbigt! Jag blir irriterad och jobbar för att inte låta det gå ut över någon stackars expedit. Idag hade en välrenommerad ICA-butik i City plötsligt slutat med en vara och efter det att expediten ringt den ansvarige gav hon mig beskedet att tillverkaren tagit bort den ur sortimentet. Va? Tillbaka vid datorn kollar jag in tillverkarens hemsida och finner genast produkten i sortimentet. Jag ringer sedan tillverkaren och får samma svar. Därefter ringer jag ICA och det visar sig att ICA inte tagit bort den ur sitt sortiment. Den lokale handlaren har alltså tagit bort varan från hyllan vilket iofs är fine (även om det innebär att jag aldrig kan handla där mer och jag inte bara ska ha en god ost eller något sånt) men att skylla på tillverkaren det är riktigt lågt. Kanske t.o.m. lägre än Glocalnets priser!!!