fredag, augusti 25, 2006

Nostalgins saft

När jag under min uppväxt besökte min farfar fans det alltid en mycket speciell saft i skafferiet. Det var en som tillverkas i Sundsvall. Dessa olika speciella saftsmaken har hängt med i alla år och i mitten av 90-talet när jag gjorde en sejour i mellersta norrland drack jag helt plötsligt en hel del saft. Idag är inte min saftkonsumtion särskilt hög men om jag skulle komma över en flaska av kronans saft skulle jag säkert bli beroende för en tid igen. Det var därför kanske dumt att jag idag slängde iväg ett mail till företaget med en fråga om saften finns att få tag på i Stockholm. Deras produktion tog fart i samma veva som jag jobbade i mellersta Norrland men då var det deras nyutvecklade lightprodukter som tog plats i alla butikers hyllor. Här i Stockholm har jag bara sett lightprodukterna men aldrig deras vanliga, klassiska saft.